UKR
0
+38 067 230 94 44
Увійти Реєстрація

Пошук

Продолжая использовать наш сайт, вы даете согласие на обработку файлов cookie, которые обеспечивают правильную работу сайта и соглашаетесь с нашей Политикой конфиденциальности Политикой конфиденциальности

Як вибрати нішеві парфуми

Поняття «‎нішева парфумерія» останнім часом усе частіше стає предметом тривалих розмов.

Проте точно визначити, що це за явище, можна не далеко не завжди. Адже нас часто збивають з пантелику такі словосполучення як “ексклюзивні парфуми”, “обмежений тираж” та ін. 

Тож, чи не час остаточно розібратися з тим, що ж таке нішеві парфуми, як вони відрізняються від звичайних брендових, чому їх виробники не витрачаються на рекламу, та якій сировині вони віддають перевагу? Також в рамках цієї статті ми зупинимося на тому, як зрозуміти, чи дійсно перед вами нішеві парфуми, і як підійти до вибору такого продукту.

Нішеві парфуму: історія створення цього сегменту та появи його назви

Термін «‎нішева парфумерія» походить від французького слова «‎la niche» і перекладається як «‎осередок» чи «‎ніша». Інша неофіційна назва цього продукту – «‎селективна парфумерія», від слова «‎selective» (у перекладі — “особливість”, “відбірність”). Засновником цього поняття був парфюмер Серж Лютанс (Serge Lutans), який у кінці XX століття створив революційні жіночі парфуми з деревними нотками. За тогочасними канонами такі парфуми могли бути лише чоловічими. Тож своїм актом Лютанс виразив цілковиту відмову від наслідування традиції поділу ароматів на жіночі й чоловічі, а також виокремив нішеву парфумерію в окремий своєрідний напрям.   

Сам же феномен цього ремесла з’явився ще в 1970-х роках завдяки бренду Penhaligon´´s. Але створюючи тоді унікальні аромати, їх автори ще не усвідомлювали, що дають життя новому парфумерному мистецтву.   

Активний розвиток нішевих парфумів розпочався у 2000-х, коли великі будинки моди (наприклад, Christian Dior) розпочали виготовлення ексклюзивних ароматів. Зараз же він продовжує набирати шалених обертів.  

«‎Деякі з наявних парфумів послідовно й виразно відтворюють закладену в них ідею та є прекрасними в будь-який момент часу. Проте лише одиниці можуть подарувати вам щось докорінно нове й цікаве, навіть тоді, коли ви вдихаєте їх щодня. 
Це — величні аромати».

Лука Турін, Таня Санчез «‎Парфумерний гід»  (Luca Turin & Tania Sanchez PERFUMES The A–Z Guide)

Тепер пояснимо, що таке нішеві парфуми у сучасному розумінні. 

Весь ринок ароматів заведено поділяти на 3 (іноді 4) сегменти: 

  • Мас-маркет. Це ті парфуми, які без проблем можна знайти у будь-якому магазині (не обов’язково косметичному). Зазвичай їхні аромати є простими для сприйняття, вони звучать доволі знайомо і характеризуються доступними цінами за рахунок використання у їх виготовленні бюджетної сировини. Такі парфуми створюють конвеєрним способом, адже за умови низької ціни попит на них залишається завжди високим.    

  • Люкс. Це творіння світових будинків моди і великих парфумерних компаній. Ці парфуми дорожчі, ніж мас-маркет, адже за невеликим флакончиком завжди стоїть чимало вартісних факторів: масштабні рекламні кампанії зі світовими медійними персонами, якісна сировина, ряд випробувальних етапів і промо-акцій.

  • Нішеві чи селективні аромати. Вироби парфумерного мистецтва, які важко знайти на полицях простих магазинів чи в каталогах відомих брендів. Це унікальні й нерідко індивідуальні аромати, які створюються руками ремісників-одинаків або найкращими майстрами парфумерних будинків. Вони бувають досить складними для звичайного сприйняття, тому не кожен може носити такий аромат. Під час їх створення ніколи не переслідується мета задовольнити потреби ринку і масових покупців. Вони виробляються для того, щоб відкривати нові грані парфумерного світу.  

Для найкращого розуміння того, чим є селективні нішеві парфуми, варто розказати про сировину, з якої вони виготовляються. 

Для мас-маркету цей момент не має особливого значення. Існує певна технологічна карта, де головними гравцями є доступні й недорогі компоненти. У люксовому сегменті цьому приділяється більше уваги, адже аромат повинен мати не просто оригінальне звучання, а й розкриватися збалансованими, грамотно підібраними нотами. 

А от максимальна увага складовим парфумів приділяється саме у сфері нішевих парфумів. Тут натуральні інгредієнти й ароматичні олії вважаються абсолютним приорітетом. Зазвичай продукти, які обирають нішеві майстри, вирізняються рідкісністю у природі й важкодоступністю. Багатьом доводиться роками чекати необхідних компонентів, а іноді й відправлятися за ними на інший кінець світу. 

Навіщо так ускладнювати, — спитаєте ви? Річ у тім, що саме особливі інгредієнти дають можливість розкриватися аромату й по-різному зазвучати на кожній людині. Хімія їхньої взаємодії зі шкірою вирізняється особливою складністю, що і створює можливість досягнення унікальності. Наразі видобуток компонентів для нішевих ароматів зосереджений у Франції, тому і виробництво найвідоміших парфумів цього сегменту знаходиться саме там.

Як визначити й обрати нішеві парфуми

Давайте уявимо, що ви загорілися бажанням стати власником унікального нішевого аромату. Проте розмаїття ринкових пропозицій лише спантеличує: не зрозуміло, що саме є характерним для нішевих ароматів, і як знайти саме той, з якого розпочнеться ваша любов до селективного мистецтва. Давайте розбиратися поступово. 

Нішеві парфуми мають ряд своєрідних рис, які в сумі дають їм право отримати цей почесний статус.

До них відносять:

  • особливий аромат. Майстер не дає жодних гарантій, що його творіння звучатиме добре, проте він обіцяє, що його аромат точно стане особливим і унікальним. Нішеві парфуми створюються відповідно до людських емоцій і спогадів. Тому ви можете віднайти тут образи, які здатні вас шокувати, змусять ніяковіти, дивуватися, сповнять радості чи нагадають про минулі подорожі. Вони пробудять вашу емоційність і розкриють її нові грані. Нішеві композиції можуть бути найрізноманітнішими. Ми, наприклад, здатні запропонувати вам аромат рідного Києва і таємничого Сінгапуру, а також інші абсолютно унікальні аромати Poetry Home;  
  • невеликі об’єми виробництва. Сировина для даного парфумерного сегмента, як ми вже зазначали, видобувається нелегко. Тому її кількості банально не вистачить для виробництва нішевих парфумів у розмірах мас-маркету;   
  • відсутність масової реклами. Вкладати гроші у якісну сировину, а не в рекламні кампанії – одне з головних правил нішевої парфумерії. Тому нав’язувати вам такий продукт ніхто не буде, радше вам самим доведеться напружитися, щоб знайти його самостійно;
  • мінімалістичний дизайн продукту. Зазвичай нішеві аромати продаються у стриманих і лаконічних флаконах, ніби натякаючи, що найцінніше приховане саме всередині. Але є й парфумери, які полюбляють робити продукт яскравим і виразним повною мірою та розміщують свої аромати у тендітні флакони з дорогоцінним камінням;
  • легенда. Кожен парфумер, створюючи нішеве творіння, занурюється у певну емоцію і намагається передати її звуками парфумів. Крім того, за кожним майстром стоїть парфумерний дім, який також має свої легенди і багаторічні традиції. Усе це частина красивої історії, яка посилює унікальність образу кінцевого продукту;
  • вартість. Оскільки зараз нішеві парфуми виробляють не одиниці майстрів, як це було 10 – 15 років тому, їх вартість у більшості випадків не є космічною. Зазвичай ціна формується десь на рівні парфумів класу люкс. Проте важливою відмінністю є те, що на них рідко бувають знижки, розпродажі і промо-акції.

Підкреслимо ще раз, що відбірна сировина й спеціальні місця продажу, є основними характеристиками селективних зразків. 

«‎Якщо ви бажаєте бути особливим, спершу слід зрозуміти, ким ви є насправді. Нішеві парфуми не зможуть відповісти вам на це питання. Такі твердження — це лише маркетинговий хід. Проте для того, щоб обрати саме свій парфум, у ньому просто необхідно розпізнати себе. Саме в цьому й полягає сутність творчості, здатної підвести вас до відкриття власного “Я”
Серж Лютенс (Serge Lutens)  

Як же вибрати перший у своєму житті нішевий аромат?

Ідеальний варіант — це виділити трохи вільного часу і в гарному настрої зайти до спеціалізованого бутика. Там ви зможете поспілкуватися з консультантом і розповісти про свої улюблені природні аромати та емоції, які хотіли б відчути. У бутику вам дадуть спробувати кілька варіантів. Нанесіть їх на себе й дайте час розкритися і вступити у взаємодію з вашим розумом та душею. “Ваші” парфуми почнуть загравати з вами, змінювати характер і поступово демонструвати нові грані. А головне — вони стануть для вас медіумом асоціацій, викликаючи з глибин несвідомого особливі образи, спогади й почуття.  

Якщо ж можливості зустрітися з парфумами сам на сам у вас немає, то залишається тільки довго й детально спілкуватися з консультантом онлайн-магазинів. Професіонал не лише уважно вас вислухає, але й задасть багато правильних запитань, аби разом із вами прийти до ідеального варіанту. 

Тільки-но ви знайдете “свій аромат”, не зациклюйтеся на ньому, розвивайте свій ольфакторний кругозір і ви здивуєтеся, якими дивовижними мелодіями в результаті зазвучить для вас запах світу! 

Щиро кажучи, ми й самі не знаємо, які нішеві парфуми є найкращими, тому ніколи зупиняємося у пошуках нових захопливих ароматів. Проте ми точно впевнені в одному — ексклюзивні селективні парфуми Poetry Home, створені руками французьких парфумів, можуть стати гідним початком вашої історії кохання зі світом нових ароматів. Давайте розпочнемо її написання разом! 

Shipping location

Please, choose your shipping location to see the right

pricing and delivery methods